Félúton Bled és Kranjska Gora között fekszik a mesés alpesi Krma völgy. A Triglav Nemzeti Park területén számos gleccservölgy alakult ki, amik közül az egyik leghosszabb a 8 kilométeres Krma.

A völgy nem csak azért népszerű, mert az egyik legszebb látnivaló Kranjska Gora környékén, hanem azért is, mert innen indul a legkönnyebb túraútvonal a Triglav hegy csúcsára. A völgy továbbá a Triglav Nemzeti Park területén keresztül vezető számos útvonal kiindulópontja is.

Jelentkezz be, hogy reklámok nélkül olvashasd a cikket és hozzáférj egyéb jövőbeli funkciókhoz is.

A völgy a Radovna völgybe vezet tovább. A Radovna sokaknak ismerősen hangozhat, hiszen innen ered a Radovna folyó, ami a Vintgar szurdokban folyik.

Képek

Krma völgy, Kranjska Gora - Szlovénia
A mesés Krma völgy, Szlovénia

Hol van a Krma völgy?

Távolság, cím, elérhetőség, térkép

A Krma völgy a Júliai Alpokhoz tartozik, és a Gorenjska régió része. Szlovénia északnyugati részén a Triglav Nemzeti Parkban található. Teljes egészében szerepel a Triglav Nemzeti Parkban. A hozzá legközelebbi falu Mojstrana. A völgy majdnem félúton van Bled és Kranjska Gora között.

• Távolság Mojstranától: 30 perc / 9 km
  • Távolság Bledtől: 45 perc / 23 km
  • Távolság Kranjska Gorától: 40 perc / 23 km
  • Távolság Ljubljanától: 1,5 óra / 80 km
  • Távolság Budapesttől: 6 óra / 540 km
Krma völgy térkép - Bled távolság

A szlovén autópályáról és autópálya matricáról írt kisokost itt találod.

Krma völgy - Bicikli túra

Kerékpár túra

Utunkat Mojstranaból indítjuk. A Szlovén Alpesi Múzeum előtti parkolóból kell megkezdeni a túrát.

• Kiindulópont: Szlovén Alpesi Múzeum, Mojstrana
  • Kiindulópont címe: Triglavska cesta 49, 4281 Mojstrana, Slovenia
  • Túratáv: 28,5 km
  • Nehézség: Közepes
  • Végpont: a kiindulópont

A múzeumtól a táblákat követve kell a Vrata-völgy irányába folytatni a kerékpártúrát. Először balra kell majd fordulni 300 méter után.

Haladj el az apartmanházak mellett, és tekerj át a Triglavska Bistrica folyón átívelő hídon. Enyhe emelkedő következik ahogy elhagyjuk az aszalt utat, és eltekerünk a teniszpályák mellett. Ezután enyhe emelkedő következik. Amikor elérjük a főutat (és a Radovna folyót), jobbra kell majd fordulni - 800 méterre a kiindulási ponttól.

Innen egy emelkedő következik, ami a Kosmač hágóhoz vezet (845 m) - 3,15 km.

A biciklitúra átmegy a Kot völgybe is. A hegyszoroson fordulj jobbra, és kövesd a Kot-völgybe vezető táblákat (útjelző táblák). Makadám út megy az erdőn át a következő kereszteződésig - 6,2 km. Ezután egy meredek - de rövid - emelkedő következik. Innen az út a Lengarjev rovt legelőig megy (951 m) , ahonnan csodálatos kilátás nyílik a környező csúcsokra - 7 km.

Ugyanezen az úton fogunk visszaereszkedni a Kosmač hágóra - 10,9 km. Itt fordulj jobbra Zgornja Radovna falu felé. Kövesd az utat lefelé 300 méterig, amíg el nem éred a következő kereszteződést, majd fordulj jobbra a Krma-völgy felé, és ereszkedjen tovább a meredek úton. Ez az út Zgornja Radovna felé vezet.

Kövesd az aszfaltos utat a falu végéig. Itt egy 6 házból álló épületegyüttest fogsz látni a jobb oldalon. A Pocar tanyával is itt helyezkedi el, ami egy etnológiai múzeumnak ad otthont.

A következő kereszteződésnél a Krma völgy felé kell biciklizni, nagyjából 50 métert a jobb oldali makadám úton - 12,6 km. Az út lassan felfelé halad a „Kovinarska koča” (870 m) házikó felé - 15,6 km.

Itt követni kell az utat a háztól. Haladj el a jobb oldalon lévő Zasip legelő mellett. 150 m-re a legelő vége után az út meredekebbé válik, és egy fából készült kapuhoz vezet - 17,9 km-re.

Visszafelé haladva a „Kovinarska koča” ház mellett haladunk. Zgornja Radovnában balra kanyarodunk az útkereszteződésnél, és az aszfaltúton haladunk, felmenve a Kosmač hágóra és visszaereszkedve a Múzeumba - 28,5 km.

Figyelem! A Kosmač hágótól Zgornja Radovnáig való leereszkedés meglehetősen meredek.

Kovinar turistaház

Kovinarska koča v Krmi

Körülbelül a völgy kétharmadánál található a Kovinar alpesi kunyhó, 892 méteren. A turistaház népszerű pihenő és szálláshely a hegymászók és túrázók körében. Az eredetileg juhászkunyhóból átalakított turistaház 15 férőhelyet kínál.

• Szlovén név: Kovinarska koča v Krmi
  • Cím: Radovna 19, 4247 Zgornje Gorje, Slovenia
  • Nyitvatartás: Június elejétől szeptember végéig
  • Email: kovinarska.koca.krma@gmail.com

A Kovinar hüttét 1948-ban nyitották meg, majd 1959-ben egy új, nagyobb kunyhót építettek a jesenicei vasgyár munkásai.

Hegyek a Krma völgynél

A következő csúcsok veszik körül a Krma völgyet:

• Debela peč (2 014 m)
  • Lipanski vrh (1 965 m)
  • Debeli vrh (1 962 m)
  • Mali Draški vrh (2 132 m)
  • Veliki Draški vrh (2 243 m)